Актуальність та засоби збереження російськомовного пошукового трафіку комерційних сайтів при переведенні їх на українську мову

Автор(и)

  • Віталій Васильович Ліман Вінницький національний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/mccs2022.04

Ключові слова:

Інтернет-магазин, пошукова оптимізація, семантичне ядро, пошукові запити, пошуковий трафік

Анотація

Проаналізовано   ризики зменшення трафіку з пошукових систем при переведенні комерційних сайтів з російської мови на українську,  та запропоновані заходи по їх мінімізації. Оскільки в українському сегменті Інтернет значна частина торгівельних  Інтернет-майданчиків використовує російську мову, при їх переведенні на українську мову згідно із законом України України "Про забезпечення функціонування української мови як державної",   виникають  ризики  втрати чистини трафіку із пошукових систем.  Внаслідок того, що при пошуку товарів в Інтернет частина користувачів вводить пошукові запити російською мовою. Щоб оцінити  співвідношення російськомовних і україномовних пошукових запитів, були   використані статистичні  дані сервісу   Google trends, згідно з якими кількість російськомовних пошукових запитів по цілому ряду  популярних товарних позіцій значно перевищує кількість аналогічних україномовних.  Щоб дослідити, в якій морі мова пошукових запитів впливає на ранжування пошукової видачі пошукової системи Google,  біло проаналізовано  присутність україномовних сніпертів у пошуковій видачі за російськомовними пошуковими словосполученнями  торгівельної тематики.  Згідно отриманих результатів, ця присутність є незначною і по досліджуваному семантичному ядру в  першій сотні сайтів пошукової видачі Google.com.ua в цілому  не перевищує декількох відсотків. Тому, для донесення україномовних торгівельних пропозицій до цільової аудиторії, яка використовує російськомовні пошукові запити, при переведенні сайтів на українську мову потрібно застосовувати додаткові   засоби, спрямовані на  збереження російськомовного трафіку..  Розглянуті технічні рішення, які дозволяють електронним торгівельним майданчикам, рентабельність та конкурентоздатність яких залежить від кількості переходів  відвідувачів з пошукових систем,  при  дотриманні вимог  Закону,  зберегти російськомовний трафік, додавши його до  трафіку за україномовними  пошуковими запитами

Біографія автора

Віталій Васильович Ліман , Вінницький національний аграрний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент  кафедри комп’ютерних наук та економічної кібернетики

Посилання

REFERENCES

Law of Ukraine "On Ensuring the Functioning of the Ukrainian Language as a State Language" [Electronic resource] // Bulletin of the Verkhovna Rada (VVR), 2019, No. 21, Article 81. – Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19

12 Local SEO Stats Every Business Owner and Marketer Should Know in 2019 [Electronic resource] - Access mode: https://www.socialmediatoday.com/news/12-local-seo-stats-every-business-owner- and-marketer-should-know-in-2019-i/549079/

Google trends. Comparison [Electronic resource] - Access mode: https://trends.google.com.ua/trends/explore

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

КУСС_Перспективні методи, програмні і технічні засоби систем контролю і управління